خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آیا کاهش هزینه می تواند پیوند ریو تینتو با قیمت سنگ آهن را خراب کند؟: راسل


بخش سنگ آهن ریو ، دومین کشور جهان ، سهم شیر از بودجه هزینه سرمایه تقریباً 8 میلیارد دلاری در سال آینده را دریافت می کند ، زیرا فشار برای افزایش سالانه تولید 20 درصد به 350 میلیون تن متری تا سال 2017 و تصرف سهم بازار رها شده توسط رقبا است. .

قيمت 250000ريال

آیا کاهش هزینه می تواند پیوند ریو تینتو با قیمت سنگ آهن را خراب کند؟: راسل
آیا کاهش هزینه می تواند پیوند ریو تینتو با قیمت سنگ آهن را خراب کند؟: راسل


والش هدف خود را برای تحویل سنگ آهن به چین با 35 دلار در هر سال تا سال 2020 تعیین کرده است ، از 47 دلار در سال 2012 ، که این کسب و کار را که 92 درصد از درآمد در نیمه اول سال 2014 تشکیل داده است ، سودآوری کرده است. سنگ آهن که آخرین بار با قیمت 69.70 دلار به چین تحویل داده شد.

این در حالی است که با هزینه های بالای 70 دلار در هر تن در استرالیا و 100 دلار یا بیشتر در چین ، که در آن میزان آهن سنگ معدن بسیار کمتر است ، مقایسه می شود.

والش گفت: "من می توانم بفهمم كه انواع مختلفی از افراد آنجا وجود دارند كه احساس درد می كنند و تولیدكنندگان پر هزینه هستند."

سقوط قیمت ها فشار را روی تولید کنندگان کوچکتر که از مقیاس اقتصادی برخوردار نیستند و با هزینه های تولید بیشتری روبرو هستند و منجر به حذف حدود 125 میلیون تن تولید سالانه شده است.

گروه فلزات Fortescue روز جمعه اعلام کرد که هزینه سرمایه خود را برای سال مالی 2015 نصف می کند.
Rio Tinto هفته گذشته با تأیید این پیام مبنی بر اینكه باز هم سود بسیار زیادی خواهد داشت ، حتی با كاهش قیمت به پایین ترین نرخهای 5 ساله ، ریو تینتو از دفاع استراتژیك سنگ آهن خود هفته گذشته دفاع كرد.

برای لحظه ای کنار گذاشتن این نکته که برخی از فرضیات قیمت و تقاضای ریو تینتو برای ماده سازنده فولاد هنوز قهرمانانه به نظر می رسند ، سؤال واقعی که باید به آن پاسخ داده شود این است که آیا شرکت می تواند بازار را متقاعد کند که در مسیر صحیحی قرار گرفته است؟

برای انجام این کار ، ریو تینتو مجبور به شکستن همبستگی شدید قیمت سهم خود با سنگ آهن لکه آسیایی است.

از زمان رکود سال 2008 ، سهام با فهرست استرالیا از دومین معدن سنگ آهن جهان با قیمت مواد تشکیل دهنده فولاد تقریباً در محاصره حرکت کرده است ، گرچه امسال این همبستگی نشانه هایی از تجزیه را نشان داده است.

سنگ آهن در سال جاری با افت 48 درصدی روبرو شده است ، در حالی که در 28 نوامبر نزدیک به 69.80 دلار در هر تن تنها با قیمت بالاتر از 68 دلار در 26 نوامبر که ضعیف ترین آنها از 11 ژوئن 2009 بود.

سهام ریو تینتو در تاریخ 28 نوامبر با 59.10 دلار (49.64 دلار) به پایان رسید که فقط 13.3 درصد در سال کاهش یافته است.

سؤال این است که آیا رابطه بین قیمت سهم و سنگ آهن شکسته است یا احتمالاً این رابطه بازگردیده است ، احتمالاً توسط سهام با از دست رفتن ارزش ، از آنجا که چشم انداز بازگشت مجدد سنگ آهن با توجه به عرضه فراوان عرضه در بازار باریک است.

سام والش ، رئیس اجرایی ریو تینتو و تیم وی احتمالاً شما را ترجیح می دهند که این رابطه را تغییر دهید ، اساساً به پشتوانه موفقیت معدنکار در تحویل تن اضافی با قیمت های بسیار پایین.

سمینار سرمایه گذار ریو تینتو در 28 نوامبر در سیدنی نشان داد که این شرکت انتظار دارد تجارت سنگ آهنی خود بسیار سودآور باقی بماند.

پیش بینی می شود حاشیه سود قبل از بهره ، مالیات ، استهلاک و استهلاک (EBITDA) بین سال های 2015 و 2019 به طور متوسط ​​56 درصد باشد.

این براساس پیش بینی سنگ آهن اجماع است ، اما حتی نتیجه 15 دلار در هر تن کمتر از اجماع فقط حاشیه را به 47 درصد کاهش می دهد.

با توجه به اینکه پیش بینی اجماع سنگ آهن برای سال 2015 ، با هزینه و بار به مبنای شمال چین ، 85 دلار در هر تن است ، به نظر واقعی می رسد که حاشیه های مبتنی بر قیمت 15 دلار زیر اجماع ، محتمل ترین نتیجه خواهد بود.

با این حال ، حتی در انتهای پایین تر از مقیاس قیمت انتظار می رود ، ارائه Rio Tinto بسیار قابل توجه صعودی است.

آیا کاهش هزینه یک تغییر ساختاری است؟

داستان یکی از مدیریت و کاهش هزینه ها است ، به طوری که پیش بینی می شود هزینه واحد برای هر تن سنگ آهن از جمله حمل و نقل ، پایدار سرمایه و حق امتیاز از 47 دلار در هر تن در سال 2012 به 35 دلار در سال 2020 کاهش یابد.

ریو تینتو در سمینار هفته گذشته اظهار داشت: این پس اندازها به آن امکان می دهند پول نقد قابل توجهی آزاد ایجاد کنند ، که از آن برای تولید بازده افزایش یافته به سهامداران استفاده می کند ، به احتمال زیاد به صورت سود سهام افزایش یافته در نتایج کل سال در فوریه 2015.

نظر مثبت نسبت به عملکرد نسبی ریو تینتو در مورد قیمت سنگ آهن سنگین امسال این است که سرمایه گذاران تا حدودی این تئوری را خریداری کرده اند که این شرکت می تواند هزینه های خود را برای موفقیت پایدار کاهش دهد.

هنوز هم به این مسئله وابسته خواهد بود که قیمت سنگ آهن خیلی کاهش نیافته باشد و چین در واقع به دنبال افزایش تقاضای سالانه فولاد به جایی در منطقه 1.1 میلیارد تن در سال است که هنوز هم حدود یک سوم بالاتر از میزان تولید احتمالی امسال است. حدود 826 میلیون تن.

هردو این فرضیه هنوز خطرناک است و قیمت سنگ آهن همچنان تحت فشار ریو تینتو قرار دارد و رقبای اصلی BHP Billiton و Vale برزیل ، همگی قصد دارند به افزایش تولید خود ادامه دهند.

تقاضای فولاد قله در چین نیز ممکن است زودتر از حد انتظار و در سطحی کمتر از علامت 1 میلیارد تن باشد ، زیرا نرخ رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان به نرخ پایدار تری می رسد.

ریو تینتو برای جلب توجه سرمایه گذاران ، باید به افزایش سود سهام ادامه دهد و ممکن است این شرکت باشد
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت