خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

شیشه قوی تر و سخت تر از فولاد



یک لیوان فلزی مقاوم به آسیب جدید ، مقاومت و چقرمگی فراتر از هر ماده شناخته شده ای را که با همکاری محققان با آزمایشگاه ملی لارنس برکلی وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) و آزمایشگاه ملی کالیفرنیا آزمایش شده است ، نشان می دهد. فناوری. در دنیای مواد ، پخش عمده ورق گالوانیزه استحکام (مقدار نیرویی که یک ماده در برابر آن مقاومت می کند) و چقرمگی (ظرفیت مقاومت در برابر شکستگی) صرفاً ویژگی های مختلفی نیستند. دستیابی به آنها بسیار دشوار است. اکنون محققان کالتک و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی وزارت انرژی نوعی شیشه ایجاد کرده اند که هر دو ویژگی را دارند. از فولاد یا در واقع ، هر ماده شناخته شده دیگر ، قوی تر و سفت تر است. این ماده دارای پالادیوم است ، فلزی که استفاده احتمالی آن در عینک 45 سال پیش شناخته شده است.

قيمت 12ريال

شیشه قوی تر و سخت تر از فولاد
شیشه قوی تر و سخت تر از فولاد


پخش عمده ورق گالوانیزه شیشه فلزی جدید آلیاژی میکرو است که دارای پالادیوم است ، فلزی با نسبت سختی "فله به برشی" بالا که خلاف شکنندگی ذاتی مواد شیشه ای را خنثی می کند. به دلیل نسبت مدول زیاد به برش مواد حاوی پالادیوم ، انرژی لازم برای تشکیل باند برشی بسیار کمتر از انرژی لازم برای تبدیل این باندهای برشی به ترک است. نتیجه این است که شیشه در پاسخ به استرس در انعطاف پذیری گسترده ای قرار می گیرد پخش عمده ورق گالوانیزه و باعث می شود به جای ترک خوردگی خم شود.

مواد شیشه ای ساختاری غیر کریستالی و آمورف دارند که باعث می شود آنها ذاتاً قوی باشند اما همواره شکننده هستند. در حالی که ساختار کریستالی فلزات می تواند موانع میکرو ساختاری (اجزاء ، مرزهای دانه و غیره) را ایجاد کند که مانع از انتشار ترک ها می شود ، در ساختار آمورف یک لیوان چیزی برای جلوگیری از انتشار ترک وجود ندارد. این مشکل بخصوص در عینک های فلزی حاد است که باند های یک برشی می توانند در کل ماده تشکیل شده و گسترش یافته و منجر به خرابی فاجعه آمیز در سویه های کوچک شوند.

در کارهای قبلی ، همکاری Berkeley-Cal Tech یک لیوان فلزی به نام "DH3" ساخت که در آن انتشار ترک ها با معرفی فاز دوم کریستالی فلز مسدود شده است. این مرحله کریستالی ، که به شکل الگوهای دندریتیک نفوذ کرده و ساختار آمورف شیشه را اشغال می کند ، موانع میکرو ساختاری را برای جلوگیری از انتشار شکاف باز شده برپا کرده است. در این کار جدید ، این ماده یک ماده شیشه ای خالص تولید کرده است که ترکیب شیمیایی بی نظیر آن برای ایجاد انعطاف پذیری گسترده از طریق تشکیل باند های برشی متعدد قبل از تبدیل باند به ترک ، عمل می کند.

علاوه بر این از پالادیوم این ماده آمورف با ظرفیت غیرمعمول برای محافظت از پلاستیک گسترده قبل از ترک شکاف فراهم می کند. این باعث افزایش مقاومت در برابر شکستگی با مواد سخت ترین مواد شناخته شده می شود. ترکیبی نادر از مقاومت و استحکام ، یا تحمل آسیب ، فراتر از محدوده های معیار است که توسط سخت ترین و قوی ترین مواد شناخته شده گسترش می یابد.

از آنجا که آلیاژ به جای فولاد تیتانیوم و زیرکونیوم است ، وزن آن به طور قابل توجهی کمتر از فولاد است. همچنین در دماهای بسیار پایین تر از فولاد ذوب می شود و تولید آن را آسان تر و سریع تر می کند.پخش عمده ورق گالوانیزه

ویلیام نیکس از دانشگاه استنفورد گفت: این یک موفقیت بزرگ است. یکی از مزیت های بزرگ شیشه جدید این است که می تواند به شکل درست ریخته شود. فقط کافی است آن را درون قالب ریخته ، بگذارید آن را منجمد کند و شما دارای خواصی باشید که با آن قابل مقایسه باشد. فولاد با استحکام بالا درست از محل دریافت.

این لیوان دارای یک پتانسیل بی پایان در نحوه استفاده ساختاری است - به ماشین ها ، هواپیماها و پل ها فکر کنید. این در حالی است که پالادیوم بسیار گران قیمت است و محققان درگیر در این پروژه می گویند بهترین کاربردها در محصولاتی مانند کاشت دندان است که در حال حاضر از فلزات نجیب و نرم و سفت ساخته شده اند و احتمالاً عوارضی مانند آتروفی استخوان ایجاد می کنند. احتمالاً ما به زودی پلهای شیشه ای فوق العاده قوی نخواهیم دید ، اما ایمپلنت های شیشه ای جدید می توانند در اوایل سال 2016 در دهان شما باشند.
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت