خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

جوش داده شده در مقابل لوله فولادی بدون درز


جوش داده شده در مقابل لوله فولادی بدون درز
بدون درز در مقابل لوله جوش داده شده
از آنجا که کاربردهای صنعتی تکامل یافته و پیچیده تر شده اند ، محصولات و سیستم های لوله کشی که به آنها خدمات می دهند مجبور بودند سرعت خود را حفظ کنند.

قيمت 0ريال

جوش داده شده در مقابل لوله فولادی بدون درز
جوش داده شده در مقابل لوله فولادی بدون درز


در حالی که بسیاری از روش های تولید لوله وجود دارد ، برجسته ترین بحث در صنعت مقایسه مقاومت الکتریکی جوش داده شده (ERW) در مقابل لوله فولادی بدون درز (SMLS) است.

هر دو روش تولید لوله های فولادی ERW و یکپارچه برای ده ها سال مورد استفاده قرار گرفته اند. با گذشت زمان ، روش های استفاده شده برای تولید هر یک پیشرفت کرده اند. پس کدام بهتر است؟

تولید لوله جوش داده شده
لوله جوش داده شده به عنوان یک روبان کویل از استیل که به اسکلت گفته می شود ، شروع می شود. اسکلت به طول مورد نظر بریده می شود و در نتیجه یک ورق مستطیل مسطح ایجاد می شود. عرض انتهای کوتاهتر آن ورق ، به قسمت بیرونی لوله تبدیل می شود ، مقداری که می تواند برای محاسبه قطر خارج از آن استفاده شود.

ورق های مستطیلی از طریق دستگاه نورد تغذیه می شوند که قسمت های طولانی تر را به سمت دیگری پیچ کرده و یک استوانه را تشکیل می دهد. در فرآیند ERW ، جریان الکتریکی با فرکانس بالا بین لبه ها منتقل می شود و باعث می شود آنها با هم ذوب و فیوز شوند.

مزیت لوله ERW این است که از فلزهای همجوشی استفاده نمی شود و درز جوش قابل مشاهده یا احساس نمی باشد. این مخالف با جوش قوس مضاعف (DSAW) است که یک مهره جوش واضح را پشت سر می گذارد که باید بسته به کاربرد آن از بین برود.

تکنیک های تولید لوله جوش داده شده طی سالها بهبود یافته است. شاید مهمترین پیشرفت ، جابجایی جریان های الکتریکی با فرکانس بالا برای جوشکاری باشد. پیش از دهه 1970 از جریان کم فرکانس استفاده می شد. درزهای جوش تولید شده از ERW با فرکانس پایین مستعد به خوردگی و خرابی درز بودند.

بیشتر انواع لوله جوش داده شده پس از ساخت نیاز به عملیات حرارتی دارند.

تولید لوله بدون درز
لوله کشی بدون درز به عنوان یک استوانه استوانه ای محکم از فولاد به نام شمش آغاز می شود. در حالی که هنوز داغ است ، بیل در مرکز با یک مندرل سوراخ می شود. مرحله بعدی چرخش و کشش سطوح توخالی است. شمع دقیقاً نورد و کشیده شده است تا طول ، قطر و ضخامت دیواره آن مطابق سفارش مشتری مشخص شود.

برخی از انواع لوله های بدون درز به عنوان ساخته شده سخت می شوند ، بنابراین عملیات حرارتی پس از ساخت مورد نیاز نیست. برخی دیگر نیاز به عملیات حرارتی دارند. در مورد مشخصات نوع لوله بدون درز که در نظر دارید مطالعه کنید که آیا این امر به عملیات حرارتی نیاز دارد یا خیر.

چشم اندازهای تاریخی و موارد استفاده برای لوله های بدون درز جوش داده شده در مقابل
خط لوله ERW و لوله های فولادی بدون درز به عنوان گزینه های دیگر امروزه عمدتاً به دلیل برداشت های تاریخی وجود دارد.

به طور کلی ، لوله جوش داده شده ذاتاً ضعیف تلقی می شد ، زیرا شامل یک درز جوش می شود. لوله بدون درز فاقد این نقص ساختاری درک شده بود و ایمن تر به حساب می آمد. در حالی که درست است که لوله های جوش داده شده شامل درزهایی هستند که از لحاظ نظری ضعیف تر هستند ، تکنیک های تولید و رژیم های تضمین کیفیت هر کدام به حدی بهبود یافته اند که لوله های جوش داده شده در هنگام عبور از تحملهای خود مطابق دلخواه انجام دهند. در حالی که مزیت ظاهری واضح است ، یک انتقاد از لوله کشی یکپارچه این است که روند نورد و کشش ضخامت دیوار ناسازگار را در مقایسه با ضخامت دقیق تر ورق های فولادی که برای جوشکاری تعیین شده اند ، تولید می کند.

استانداردهای صنعت حاکم بر تولید و مشخصات ERW و لوله فولادی بدون درز بازتاب این برداشت ها است. به عنوان مثال ، لوله کشی یکپارچه برای بسیاری از کاربردهای با فشار بالا ، درجه حرارت بالا در صنایع نفت و گاز ، تولید برق و داروسازی مورد نیاز است. لوله های جوش داده شده (که به طور کلی ارزان تر برای تولید هستند و در دسترس تر هستند) تا زمانی که دما ، فشار و سایر متغیرهای خدمات از پارامترهای ذکر شده در استاندارد قابل اجرا فراتر نروند در کلیه صنایع مشخص می شود.

در کاربردهای ساختاری ، هیچ تفاوتی بین عملکرد بین ERW و لوله فولادی بدون درز وجود ندارد. در حالی که می توان این دو را به طور متقابل مشخص کرد ، منطقی نیست اگر لوله جوش داده ای ارزان تر به همان اندازه خوب کار کند ، بدون درز را مشخص کنید.

خرید خوب برای لوله های فولادی جوش داده شده و بدون درز
نکته مهمی که باید به عنوان محصولات لوله کشی برای یک پروژه مشخص شود این است که کتابهای مشخصات (مانند کتابهایی که توسط ASTM ، ASME ، ANSI و API تهیه شده اند ، در میان دیگران) که مهندسین برای راهنمایی مشخصات خود از آنها استفاده می کنند ، فقط نمرات لوله را بدون مراجعه به لیست ذکر می کنند. خواه آنها از طریق ERW یا تولید لوله های بدون درز تولید شوند. همه نمرات را نمی توان با هر دو روش تولید کرد.

به عنوان مثال ، اگر یک مهندس لوله جوش داده شده با قطر زیاد در خارج و ضخامت دیواره را مشخص کند بدون اینکه بداند تولید آن غیرممکن است ، می تواند مخلوط بالقوه ایجاد کند. این خطا احتمالاً تا زمانی که سفارش خرید درج نشود ، بدون توجه خواهد بود ، در این زمان یک شرکت تولید کننده لوله به مشتری اطلاع می دهد که این سفارش به صورت نوشته شده انجام نمی شود.

همچنین ، درک مناسب از استانداردهای صنعت می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه شود. استانداردهای لوله کربنی A106 و A53 ​​نمونه خوبی است. در این مقاله ، ما در مورد چگونگی رعایت لوله درز با لوله قبلی بحث می کنیم
کمتر در حالی که لوله مطابق با دومی می تواند بدون درز یا جوش باشد. به عنوان مثال ، اگر یک مهندس باید از استاندارد A53 در یک پروژه خاص پیروی کند ، ممکن است باز هم انعطاف پذیری در انتخاب نوع مورد نظر خود را براساس مشخصات برنامه داشته باشد.

مشخصات خود را به ما نشان دهید ، درخواست نقل قول کنید و سریعاً لوله خود را دریافت کنید
محصولات لوله کشی آمریکایی با بهترین موجودی از محصولات لوله کشی فولادی جوش داده شده و یکپارچه در این صنعت کاملاً در اختیار شما قرار می گیرد. ما سهام خود را از کارخانجات در سرتاسر جهان تامین می کنیم و اطمینان می دهیم که خریداران بدون در نظر گرفتن محدودیت های قانونی قابل اجرا ، سریعتر نیاز به لوله را دریافت می کنند.

در راهنمای خریدار لوله های فولادی ، ما به شما کمک می کنیم تا روند خرید لوله کشی را از ابتدا تا انتها حرکت کنید تا اطمینان حاصل کنید که در زمان زمان خرید ، آنچه را که لازم دارید در اسرع وقت دریافت می کنید. اگر خرید لوله کشی در آینده نزدیک شماست ، درخواستی را ارائه دهید. ما کالایی را ارائه می دهیم که دقیقاً محصولاتی را که شما نیاز دارید سریع دریافت کنید.
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت